Bugün “dijital” kelimesi bilgisayar donanımı ve yazılımının ötesinde bir anlam taşıyor. Dijital dönüşüm öncelikle eğlence ve iletişim gibi sektörlerde başlarken, devrimin el değmemiş tek bir sektörü yoktur.

Petrol çıkarmadan sağlık hizmetlerine kadar tüm şirketler, küresel işletmelerde başarılı olabilmek için sağlam bir dijital altyapıya sahip olmalıdır.

Yazılım İşletmeleri Nasıl “Yiyor”

Giderek daha fazla büyük işletme ve endüstri yazılım üzerinde yürütülüyor ve filmlerden tarıma, ulusal savunmaya kadar çevrimiçi hizmetler olarak sunuluyor. Her sektördeki şirketlerin bir yazılım devriminin geleceğini varsaymaları gerekiyor. Bu, bugün yazılım tabanlı endüstrileri bile içermektedir. Bazı endüstrilerde, özellikle petrol ve gaz gibi gerçek dünya bileşenlerine sahip sektörlerde, yazılım devrimi bir fırsattır.

Yeni İş Fırsatları da Yeni Tehditler Getiriyor

Yeni dijital modeller ve teknolojiler şirketler için benzersiz çözümler ve fırsatlar sunmaktadır. Bunlardan faydalanarak birçok sektördeki işler her zamankinden daha verimli, karlı ve daha yeşil olabilir. Bununla birlikte, doğru tedavi ve stratejiler olmadan, dijital dönüşümler yeni riskler ve tehditler oluşturabilir.

Nokia'yı ele alın: Bu yüzyılın başında dünyanın en çok satan cep telefonlarını üreten Nokia, dünyaya Finlandiya'nın küçük, benzersiz bir kasabasında hakim oldu. Ancak, teknoloji devi dokunmatik ekran teknolojilerini görmezden geldiğinde işler hızla geri gitti.

Bu sözlere yanıt olarak, şirketler yönetim kurulu toplantılarında hevesli sonuçlara varabilirler. "Daha dijital olmalıyız," diyebilirler veya "Ürünlerimiz daha akıllı olmalı."

Dijitalleşme İşleri Kolaylaştırmalı, Daha Karmaşık Olmamalıdır

Üreticilerin bu yeniliklere “tepki vermesi” ve iş modellerine etkileyici görünümlü eklentiler yapmaları sık rastlanan bir durumdur.

Sonuç olarak, piyasada tuhaf ürünlerin görünüşte etkileyici özelliklere sahip, ancak çok az pratiklik veya kullanıcı dostu olması mümkündür. Örneğin, diş fırçaları insanların diş hijyenini sürdürmelerine yardımcı olarak günlük yaşama değer katar. Bununla birlikte, dikkat çeken özellikler ve “akıllı” eklentiler ekleyerek, bu hijyen rutinini göz korkutucu hale getirmek mümkündür.

Bu tür girişimler insanların düzenli olarak dişlerini fırçalamalarını engelleyebilir ve dijitalleşmenin ne olması gerektiğini tersine çevirebilir.

Üreticiler İş Modellerini Nasıl Optimize Etmeli?

Benzer şekilde, yeni bir özellik ekleyerek veya yeni bir pazarlama kanalı açarak bir ürünü “dijitalleştirmek” cazip gelebilir. Bununla birlikte, ürünlerdeki eklentiler ve hile, değer katmak yerine genellikle karmaşık ve kullanımı zor hale getirir.

Nokia için, Fin şirketinin göremediği dokunmatik ekranların pazar boşluğu Apple ve Samsung gibi diğerleri tarafından hızla dolduruldu. 2020'ye gelindiğinde dokunmatik ekranlar o kadar yaygın ki onlarsız bir dünyayı hayal etmek zor.

Dijital dönüşüm yöneticileri sektörlerini iyice anlamalı, insanların birlikte nasıl çalıştıklarını ve süreçlerin gelecekte nasıl değişebileceğini analiz etmelidir. Yenilikler bu anlayıştan kaynaklanabilir. Bunlar, yeni kullanıcı gruplarına yönelik yeni bir yol sunmayı, talep oluşturmayı ve yeni ürünler, yeni ortaklar ve yeni pazarlar oluşturmayı içerebilir.

İş Planlamasında Bütünsel Bir Değişiklik

Başarılı bir dijital dönüşümün sonucu, tek bir akıllı ürün ya da yeni bir yazılım programının verimli bir şekilde uyarlanması değildir. Bir şirketin tüm ekosisteminde planlama, pazarlama, satış ve operasyonlar gibi farklı aşamalar üzerinde olumlu bir etkisi olacak bütünsel bir değişikliktir.

Dijital planlama genellikle imalatçılar için müşterinin tarafında gerçekleşir. Bazıları bunu mevcut olması gereken ürünlere “eklenti” olarak düşünebilir. Ancak, bu eğilimler yavaşça değişmektedir. Ürünler gittikçe daha fazla arka plana itiliyor ve hizmetlerin ve yeni iş modellerinin rolü giderek daha önemli hale geliyor. Dijital, çeşitli ürün ve disiplinleri içeren sistemlere ve çözümlere tek ürün odaklı yaklaşımlardan değişecektir.